Logo
1 mrt 2021

Thuis gemotiveerd blijven met sporten, dat doe je zo!

Bericht door admin

Nu alle sportscholen dicht zijn vanwege het Coronavirus, moeten we thuis aan de slag. In deze periode is het steeds lastiger om motivatie te vinden. Deze tips helpen je om toch jezelf toch weer in te zetten voor een quarantaine-workout!

Tip 1: Zorg voor een gevarieerde workout

Op het moment dat je altijd dezelfde workout doet, wordt het saai. Ook zorgt het voor minder snel resultaat wanneer je niet varieert gedurende het sporten. Zoek video’s op Youtube. Hier vind je duizenden workout video’s die ervoor zorgen dat jij gevarieerder sport. Ook kan je jouw favoriete fitness influencers volgen op social media en je laten inspireren door hun foto’s en video’s.

Tip 2: Aanschaffen van sportattributen

Omdat nog niet duidelijk is hoelang we in deze situatie moeten blijven, kan het een optie zijn om enkele sportattributen aan te schaffen voor jouw home-workouts en om je motivatie te verhogen. Denk hierbij aan een sportmatje, wat extra gewichten of het kopen van een hometrainer. Een hometrainer kopen zal daarnaast zorgen voor minder stress en meer zelfvertrouwen. Iets wat we allemaal wel kunnen gebruiken tijdens deze quarantaine! 

Tip 3: Maak gebruik van weerstandsbanden

Met weerstandsbanden zijn de mogelijkheden eindeloos. Armen, schouders, billen en benen… Elke spiergroep kan worden aangepakt met deze elastieken. Daarnaast kan het gebruik van deze banden jouw routine weer eens veranderen en zo blijf je weer gemotiveerd.

Tip 4: Zorg dat je jouw workouts inplant

Maak van je workouts een gewoonte en integreer ze in je dagelijkse schema. Elke dag op hetzelfde tijdstip maak je even tijd vrij voor een workout. Dit kan ’s ochtends voor het werk zijn of in je pauze. Je zult merken dat het zo makkelijk wordt om vol te houden.

0 Reacties

Laat een reactie achter